Népszerű kávémárkák a Google szemében

DXN kávé

Érdekes megfigyelni, hogy manapság mik a népszerű kávémárkák Magyarországon. Végeztem egy kis elemzést a Google egyik szolgáltatása, a Google Trends segítségével. Népszerű kávémárkák után kutattam. Az alábbi kávék statisztikáját néztem meg: Jacobs, Nespresso, Omnia, Tchibo, Dolce Gusto.

Kávémárkák statisztikája

Az első, ami rögtön szembetűnik, hogy korábban az Omnia (sárga színű görbe) milyen népszerű kávémárka volt Manapság inkább háttérbe szorult, legalábbis a Google keresések tekintetében. 2009-ben még nagyon népszerű volt, azonban 2011-től folyamatosan csökken a görbéje.

Az öt kávémárka közül napjainkban a Tchibo (zöld színű görbe) vette át a vezetést a Google keresőben. Ennek nagy valószínűséggel az az oka, hogy Magyarországon is már nemcsak a kávéról ismerszik meg a Tchibo, hanem sok más, kávéhoz nem köthető termékéről is. Ilyenek például a különféle ruhadarabok vagy háztartási eszközök.

Ahogyan a Nespresso (piros színű görbe) és a Dolce Gusto (lila színű görbe) kávémárkák statisztikája mutatja, a kapszulás kávék is egyre kedveltebb kávék. Mindkét kávémárka görbéje nagyjából azonos időpontban ível felfele és minden évben ugyanakkor. Ez a hónap pedig a december. Innen is látható, hogy kapszulás kávét még karácsonyi ajándékként is szívesen adják.

A Jacobs márka (kék színű görbe) a Google statisztikája szerint sosem volt olyan népszerű, mint a fent említett kávémárkák. Ami viszont kiolvasható a kávék statisztikájából, hogy a Jacobs évek óta stabilan hozza közel ugyanazt a keresési mennyiséget. Ennek is van előnye.

Néha érdemes rápillantani az aktuális kávétrendekre. Sok érdekességet megtudhatunk.

Otthoni kávés munka Otthoni kávés munka

One Response

  1. Bojtos Zoltán február 21, 2015

Hozzászólások