Népszerű kávémárkák a Google szemében

DXN kávé

Érdekes megfigyelni, hogy manapság mik a népszerű kávémárkák Magyarországon. Végeztem egy kis elemzést a Google egyik szolgáltatása, a Google Trends segítségével. Népszerű kávémárkák után kutattam. Az alábbi kávék statisztikáját néztem meg: Jacobs, Nespresso, Omnia, Tchibo, Dolce Gusto.

Kávémárkák statisztikája

Az első, ami rögtön szembetűnik, hogy korábban az Omnia (sárga színű görbe) milyen népszerű kávémárka volt Manapság inkább háttérbe szorult, legalábbis a Google keresések tekintetében. 2009-ben még nagyon népszerű volt, azonban 2011-től folyamatosan csökken a görbéje.

Az öt kávémárka közül napjainkban a Tchibo (zöld színű görbe) vette át a vezetést a Google keresőben. Ennek nagy valószínűséggel az az oka, hogy Magyarországon is már nemcsak a kávéról ismerszik meg a Tchibo, hanem sok más, kávéhoz nem köthető termékéről is. Ilyenek például a különféle ruhadarabok vagy háztartási eszközök.

Ahogyan a Nespresso (piros színű görbe) és a Dolce Gusto (lila színű görbe) kávémárkák statisztikája mutatja, a kapszulás kávék is egyre kedveltebb kávék. Mindkét kávémárka görbéje nagyjából azonos időpontban ível felfele és minden évben ugyanakkor. Ez a hónap pedig a december. Innen is látható, hogy kapszulás kávét még karácsonyi ajándékként is szívesen adják.

A Jacobs márka (kék színű görbe) a Google statisztikája szerint sosem volt olyan népszerű, mint a fent említett kávémárkák. Ami viszont kiolvasható a kávék statisztikájából, hogy a Jacobs évek óta stabilan hozza közel ugyanazt a keresési mennyiséget. Ennek is van előnye.

Néha érdemes rápillantani az aktuális kávétrendekre. Sok érdekességet megtudhatunk.

DXN termékek és kávék Kávés üzleti lehetőség, MLM

One Response

  1. Bojtos Zoltán február 21, 2015

Hozzászólások