Kávéfogyasztási szokásokról készített felmérést a MOL

DXN kávé

a MOL online felmérés keretében vizsgálta meg a hazai vásárlók kávéfogyasztási szokásait. A felmérés egyértelműen rámutatott arra, hogy ma már a kávézás a mindennapok szerves részét képezi, és a minőség az elsődleges szempont a fogyasztók számára a kávé kiválasztása során.

MOL kávé felmérés

Az otthoni kávéfogyasztás mellett pedig ugyanolyan népszerű a munkahelyi, vagy hosszabb utak során, a töltőállomásokon történő kávézás.

A MOL megbízásából 2017 szeptemberében készített online felmérésben résztvevők több mint fele (62%) naponta 2-3 alkalommal kávézik. 10-ből 3-an pedig már rögtön, az ébredést követő egy órán belül fogyasztják az első kávéjukat. Ami érdekes, hiszen a válaszadók kevesebb, mint negyede (23%) mondta azt, hogy élénkítő hatása miatt kávézik. A többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A fogyasztók körében a legnépszerűbb kávé típus az eszpresszó (39%), de minden ötödik kávéfogyasztó capuccinot vagy latte macchiatot választ.

A válaszadók több mint harmada otthon és munkahelyén kávézik, de minden tízedik fogyasztó elvitelre is vásárol kávét.

Hosszabb utazások során pedig 10-ből 7-en a töltőállomásokon történő kisebb pihenés beiktatásakor is rendszeresen kávéznak. A MOL felméréséből az is kiderült, hogy a fogyasztók számára elsődleges szempont a kávé minősége (28%), ezt követően pedig az ár-érték arány, a kényelmi szempontok, valamint a megszokás játszanak szerepet abban, hogy hol fogyasztják kávéjukat.

A kávé világnapja alkalmából a MOL fontosnak tartja felhívni az úton lévők figyelmét a felelős magatartásra vezetés, közlekedés kapcsán. Legyen szó egy hétvégi családi kirándulásról vagy egy üzleti útról elengedhetetlen, hogy mindig kipihenten vágjunk neki az útnak. A figyelemnek már pár másodperces kihagyás is végzetes lehet nagy sebesség mellett. Ha megállunk pihenni nemcsak végtagjainkat nyújtóztathatjuk ki, hanem éberségünket is visszanyerhetjük egy friss kávéval, hiszen a kávé köztudottan élénkítő hatással van agyunkra és idegrendszerünkre is.

Forrás: MOL sajtóközlemény


DXN egészséges kávék és törzsvásárlói regisztráció

Hozzászólások